Online: 0 użytkownik(ów), 8 gość(ie)
  Nie jesteś zalogowany     UŻYTKOWNICY     PROFIL     OPD     PRYWATNE WIADOMOŚCI     LOGUJ    
Newsy
Nagłówki
Archiwum
Grupa Steam
Shoutbox Wywiady
Tutoriale
Forum / regulamin
Szukaj
Linki
Serwery Mapy
Programy
Zasoby
VERC Collective

source SDK

Strona dla początkujących mapperów zawierająca kurs i porady dotyczące tworzenia map do Counter Strike'a

grinder74.com - Polska Baza Map i Modów SP dla HL1 & HL2

AHA - Andrzej Hrycyk - Polskie mapy do Counter Strike

D.I.P.R.I.P.

 Wejdz na strone The BORG Collective

MAPOSFERA.ORG

NATURAL-SELECTION.PL

CSNation.pl

kzpl.kampno.pl

Bannerek serwisu beta

Tutoriale > GoldSrc > Valve Hammer Editor (Worldcraft) > Zaawansowane > Jak zrobić drzwi na kod?
Jak w temacie 
 
Autor : Shimizu / Data : 2009-05-28 18:50
Zobacz lub dodaj komenatrze : (7)
Data utworzenia 05.05.09 po szkole
Zauważyłem że nie ma żadnego poradnika jak zrobić drzwi na kod więc zrobiłem go sam :

Uwaga to nie jest aż takie łatwe dlatego to BARDZO rozpisałem:

Na początku ściągnij to:
Moja mapa
Masz tam tekstury do przycisków(wad) mape do odpalenia(bsp) i wersje roboczą do odpalenia w VHE.
A hasło to:
Kod:
shimizu


Zaczynamy:

Jaki ma być kod? (zastanówcie się)
a) jeżeli 1 cyfrowy to po prostu func_button (na cyferkę kodu) i traget: "nazwa drzwi"
b) jeżeli 2 cyfrowy to należy stworzyć 4 byty trigger_changetarget i 1 byt multi_manager.
c) jeżeli 3 cyfrowy to należy stworzyć 7 byty trigger_changetarget i 1 byt multi_manager.
d) jeżeli 4 cyfrowy to należy stworzyć 10 byty trigger_changetarget i 1 byt multi_manager.
e) jeżeli 5 cyfrowy to należy stworzyć 13 byty trigger_changetarget i 1 byt multi_manager.
itd. ...
jak to zrozumieć?
at.a
Kod na jedną cyfrę to nie kod tylko po prostu drzwi na guzik.
at.b-(...)
Można zauważyć że jedna cyfra kodu dodaje 3 byty trigger_changetarget.
Najlepiej jest je poukładać jak na obrazku poniżej (obrazek przedstawia wszystko do kodu 4 cyfrowego):


Pomarańczowa kropka to byt multi_manger
Zielona kropka oznacza byty trigger_changetarget
Różowa kropka oznacza byty func_button
Niebieska kropka byt func_door (drzwi)
Te cyfry nad drzwiami to kod do drzwi do mapki podanej po wyżej to do niczego nie służy.

Na obrazku widzimy jak są poukładane byty to wg. mnie najbardziej przejrzysty sposób i przedstawienia.

1.Teraz zaczynamy robić kod:

Zaczniemy od bytów:
Ja wybrałem przykład 4-cyfrowego kodu (na obrazku wyżej) i pokarzę jak go zrobić:
Jeżeli wybierzecie kod 4 cyfrowy to tworzycie 10 trigger_changetarget (wyżej podane)
i 4 liczby kodu to w pierwszym wierszu dajecie 4 a resztę w parach do góry + multi_manager jak na rysunku.

Jak stworzycie byty to je nazywacie:
1 rząd od dołu np.t1
2 rząd t2 itd.
A multi_manager t5 jeżeli jest w piątym rzędzie.
(Nazywać możecie jak wam się podoba ale tu ja tak podałem)

2.Teraz potrzeba nam palety z numerkami i drzwi więc tworzycie to szybko
a) paleta z numerkami - func_button - name: 0-9 (zależy jaki numerek)
lub kopiujecie z mojej mapki
b) drzwi - func_door - name: np. drzwi
Następnie na palecie włączamy pierwszą cyferkę z kodu i dajemy targetted object: t2 a w pozostałych cyferkach t1.
Z paletą cyferek to już wszystko z koniczne teraz do koniczyny multi_manager.
Włączamy multi_manager i odznaczamy SmartEdit i wpisujemy tak jak na obrazku.
(drzwi to nazwa drzwi więc możecie dać inną)



To też mamy już z koniczne.

3.Teraz wracamy do trigger_changetarget.
Nasz kod składa się z czterech liczb:
Z - pierwsza liczba
X - druga liczba
Y - trzecia liczba
V - czwarta liczba
W pierwszym rzędzie wpisujecie po kolei

Pierwszy byt:
Target: Z
New Target: t2

Drugi byt:
Target: X
New Target: t1

Trzeci byt:
Target: Y
New Target: t1

Czwarty byt:
Target: V
New Target: t1

Drugi rząd:

Pierwszy byt:
Target: Z
New Target: t1

Drugi byt:
Target: X
New Target: t3

Trzeci rząd:

Pierwszy byt:
Target: X
New Target: t1

Drugi byt:
Target: Y
New Target: t4

Czwarty rząd:

Pierwszy byt:
Target: Y
New Target: t1

Drugi byt:
Target: V
New Target: t5

I teraz tylko trzeba z komplikować mapę i gotowe.

Przykład jest podany na jego przykładzie możecie zrobić dłuższy kod
Po prostu popatrzcie na punkt 3.
W pierwszym rzędzie zawsze tylko pierwsza liczba kodu ma w New target t2.
Następne ułatwienie to pierwsza kolumna od lewej(nie licząc ostatniego rzędu) mam zawsze
New target t1, a target liczbę z kodu wpisaną w poprzednim rzędzie.
A w drugiej kolumnie New target zawsze jest jeden wyżej (np. byt jest w rzędzie drugim to tam będzie t3 a target następną liczbę kodu (np. w kolumnie 1 jest X to tu będzie Y)
Kontakt GG: 7654212
Ten tutek jest też na forum nie dopatrzyli się tam błędu więc jest chyba wszystko ok.
Powered by LDU 604 Czas generowania strony: 0.01 sek
SQL : 0.002 sek - zapytań: 19 - średnio: 0.00011 sek
Top