triget: Na początek przedstaw krótko naszym czytelnikom, kim jesteś i czym się zajmujesz.
Coucouoeuf: Witaj triget,
Nazywam się Vincent Bailleul aka Coucouoeuf, czy też Ccf. Należę do klanu Against All Authority (aAa), gdzie jestem członkiem zespołu organizacyjnego. Dokładniej zajmuję stanowisko redaktora naczelnego, skarbnika i kierownika marketingu i komunikacji. Niegdyś robiłem też mapy do CS 1.6, co zapewne sprawiło że odpowiadam tu na twoje pytania 
Ostatnio postanowiłem zabrać się znowu za mapowanie do CS i właśnie pracuję nad mapą de_ zwaną de_blue. Na mojej stronie dostępna jest już wersja beta2 (www.ccf-mapping.info).
triget: Dlaczego robisz mapy akurat na engine HL i jak zaczęła się twoja kariera?
Coucouoeuf: Zacząłem robić mapy do Counter-Strike około roku 2001, kiedy jeszcze studiowałem. Zawsze wolałem wyrażać się tworząc własne światy, zamiast strzelając headshoty . Zacząłem od małych i brzydkich (za to przyjemnych) map, które wciąż można ściągnąć z mojej strony: sp_arcticparty i sp_dojo. Moim pierwszym większym projektem była cs_skycraper (właśnie tak, z błędem – skycraper). Później zrobiłem parę map de_, jak de_oeuf i być może najlepszą: de_trome. Moje ulubione projekty to de_trome, de_uevo, de_sunny i obecna de_blue. Jestem też dumny z wszystkich mapek, które zrobiłem dla aAa.
triget: Jakie są największe problemy, które napotykasz przy tworzeniu swoich map?
Coucouoeuf: Brak czasu i motywacji. Poza tym problemy z silnikiem HL, takie jak niewykrywalne leaki (powstałe przy zabawie vertexami, które wyglądają w porządku w .rmf'ie, ale rozjeżdżają się przy konwersji do .map). Te dwa problemy były moją największą zmorą podczas prac nad de_uevo.
triget: Co motywuje Cię do tworzenia map na tym engine(przypomnijmy ze gra ma już 8 lat)?
Coucouoeuf: Po prostu ciągle gram w Counter-Strike'a i nadal jest on jedną z najpopularniejszych gier na świecie. CS 1.6 jest wprost cudowny i do tej pory mi się nie znudził (chociaż gram dziś dużo mniej niż kiedyś). Sprawdzałem silnik Source, ale nie jestem w stanie zajmować się na dłuższą metę grą, która mi się nie podoba, tak jak CS:Source.
triget: Jakie masz plany na dalszy rozwój swojej twórczości? Może przerzucisz się na Counter-Strike Source?
Coucouoeuf: Dopóki tylko CS 1.6 będzie istnieć, będę mapować do tej gry. Jak już mówiłem, nie lubię Counter-Strike Source (uważam, że to gra dla noobów) i nie chciałbym robić do niej map, pomimo że ma dużo większe możliwości techniczne niż CS 1.6.
triget: Czy każdą swoją mapę planujesz i wykonujesz wedle ściśle ustalonego wzorca czy podczas tworzenia oddajesz się zupełnie swojej wyobraźni?
Coucouoeuf: Najpierw robię sobie plan mapy, jako punkt odniesienia do moich pomysłów. Potem zastanawiam się nad teksturami i staram się zgromadzić jak najwięcej takich, które mogą mi się przydać. Na przykład do de_blue zebrałem sporo niebieskich/metalicznych tekstur, lecz tylko niektóre z nich zostały użyte na mapie.
triget: Jaka jest według Ciebie przyszłość map niestandardowych na platformie turniejowej?
Coucouoeuf: Nie wiem. Dziś trudno jest wykonać mapę, która jednocześnie nadaje się do turniejów i nie jest usiana skrzynkami. Zrobiłem już wcześniej mapę dla francuskiego ESL, de_sunny, i mimo że nie jest zbyt popularna w lidze, można ją często spotkać na serwerach FFA. Jestem przekonany, że znajdę jakąś ligę, a nawet duży LAN, który zainteresuje się moją de_blue. Myślę, że ta mapa ma świetne zadatki do grania turniejowego.
|