Online: 0 użytkownik(ów), 64 gość(ie)
  Nie jesteś zalogowany     UŻYTKOWNICY     PROFIL     OPD     PRYWATNE WIADOMOŚCI     LOGUJ    
Newsy
Nagłówki
Archiwum
Grupa Steam
Shoutbox Wywiady
Tutoriale
Forum / regulamin
Szukaj
Linki
Serwery Mapy
Programy
Zasoby
VERC Collective

source SDK

Strona dla początkujących mapperów zawierająca kurs i porady dotyczące tworzenia map do Counter Strike'a

grinder74.com - Polska Baza Map i Modów SP dla HL1 & HL2

AHA - Andrzej Hrycyk - Polskie mapy do Counter Strike

D.I.P.R.I.P.

 Wejdz na strone The BORG Collective

MAPOSFERA.ORG

NATURAL-SELECTION.PL

CSNation.pl

kzpl.kampno.pl

Bannerek serwisu beta

Wywiady > Wywiad z Coucouoeuf'em (pl)
przeprowadzony dnia 01.01.2008 
 
Autor : triget / Data : 2008-01-11 19:32
Zobacz lub dodaj komenatrze : (0)
triget: Na początek przedstaw krótko naszym czytelnikom, kim jesteś i czym się zajmujesz.

Coucouoeuf: Witaj triget,
Nazywam się Vincent Bailleul aka Coucouoeuf, czy też Ccf. Należę do klanu Against All Authority (aAa), gdzie jestem członkiem zespołu organizacyjnego. Dokładniej zajmuję stanowisko redaktora naczelnego, skarbnika i kierownika marketingu i komunikacji. Niegdyś robiłem też mapy do CS 1.6, co zapewne sprawiło że odpowiadam tu na twoje pytania
Ostatnio postanowiłem zabrać się znowu za mapowanie do CS i właśnie pracuję nad mapą de_ zwaną de_blue. Na mojej stronie dostępna jest już wersja beta2 (www.ccf-mapping.info).

triget: Dlaczego robisz mapy akurat na engine HL i jak zaczęła się twoja kariera?

Coucouoeuf: Zacząłem robić mapy do Counter-Strike około roku 2001, kiedy jeszcze studiowałem. Zawsze wolałem wyrażać się tworząc własne światy, zamiast strzelając headshoty . Zacząłem od małych i brzydkich (za to przyjemnych) map, które wciąż można ściągnąć z mojej strony: sp_arcticparty i sp_dojo. Moim pierwszym większym projektem była cs_skycraper (właśnie tak, z błędem – skycraper). Później zrobiłem parę map de_, jak de_oeuf i być może najlepszą: de_trome. Moje ulubione projekty to de_trome, de_uevo, de_sunny i obecna de_blue. Jestem też dumny z wszystkich mapek, które zrobiłem dla aAa.

triget: Jakie są największe problemy, które napotykasz przy tworzeniu swoich map?

Coucouoeuf: Brak czasu i motywacji. Poza tym problemy z silnikiem HL, takie jak niewykrywalne leaki (powstałe przy zabawie vertexami, które wyglądają w porządku w .rmf'ie, ale rozjeżdżają się przy konwersji do .map). Te dwa problemy były moją największą zmorą podczas prac nad de_uevo.

triget: Co motywuje Cię do tworzenia map na tym engine(przypomnijmy ze gra ma już 8 lat)?

Coucouoeuf: Po prostu ciągle gram w Counter-Strike'a i nadal jest on jedną z najpopularniejszych gier na świecie. CS 1.6 jest wprost cudowny i do tej pory mi się nie znudził (chociaż gram dziś dużo mniej niż kiedyś). Sprawdzałem silnik Source, ale nie jestem w stanie zajmować się na dłuższą metę grą, która mi się nie podoba, tak jak CS:Source.

triget: Jakie masz plany na dalszy rozwój swojej twórczości? Może przerzucisz się na Counter-Strike Source?

Coucouoeuf: Dopóki tylko CS 1.6 będzie istnieć, będę mapować do tej gry. Jak już mówiłem, nie lubię Counter-Strike Source (uważam, że to gra dla noobów) i nie chciałbym robić do niej map, pomimo że ma dużo większe możliwości techniczne niż CS 1.6.

triget: Czy każdą swoją mapę planujesz i wykonujesz wedle ściśle ustalonego wzorca czy podczas tworzenia oddajesz się zupełnie swojej wyobraźni?

Coucouoeuf: Najpierw robię sobie plan mapy, jako punkt odniesienia do moich pomysłów. Potem zastanawiam się nad teksturami i staram się zgromadzić jak najwięcej takich, które mogą mi się przydać. Na przykład do de_blue zebrałem sporo niebieskich/metalicznych tekstur, lecz tylko niektóre z nich zostały użyte na mapie.

triget: Jaka jest według Ciebie przyszłość map niestandardowych na platformie turniejowej?

Coucouoeuf: Nie wiem. Dziś trudno jest wykonać mapę, która jednocześnie nadaje się do turniejów i nie jest usiana skrzynkami. Zrobiłem już wcześniej mapę dla francuskiego ESL, de_sunny, i mimo że nie jest zbyt popularna w lidze, można ją często spotkać na serwerach FFA. Jestem przekonany, że znajdę jakąś ligę, a nawet duży LAN, który zainteresuje się moją de_blue. Myślę, że ta mapa ma świetne zadatki do grania turniejowego.


Powered by LDU 604 Czas generowania strony: 0.005 sek
SQL : 0.001 sek - zapytań: 19 - średnio: 7.0E-5 sek
Top