Online: 1 użytkownik(ów), 61 gość(ie)
  Nie jesteś zalogowany     UŻYTKOWNICY     PROFIL     OPD     PRYWATNE WIADOMOŚCI     LOGUJ    
Newsy
Nagłówki
Archiwum
Grupa Steam
Shoutbox Wywiady
Tutoriale
Forum / regulamin
Szukaj
Linki
Serwery Mapy
Programy
Zasoby
VERC Collective

source SDK

Strona dla początkujących mapperów zawierająca kurs i porady dotyczące tworzenia map do Counter Strike'a

grinder74.com - Polska Baza Map i Modów SP dla HL1 & HL2

AHA - Andrzej Hrycyk - Polskie mapy do Counter Strike

D.I.P.R.I.P.

 Wejdz na strone The BORG Collective

MAPOSFERA.ORG

NATURAL-SELECTION.PL

CSNation.pl

kzpl.kampno.pl

Bannerek serwisu beta

Wywiady > Wywiad z Phantomasem
przeprowadzony dnia 28.12.2007 
 
Autor : FiK / Data : 2008-01-10 19:53
Zobacz lub dodaj komenatrze : (0)
Maxim "Phantomas" Cherkazyanov ma 16 lat. Nieco ponad pół roku temu pojawił się na scenie mapperskiej. Udzielał się głównie na forach rosyjskojęzycznych, jednak dokładał wszelkich starań, żeby jego prace poznało szersze grono "kanterowców" (jakby w Rosji było ich mało...). Do tej pory wykonał trzy mapy, jednak śmiało można powiedzieć, że ten chłopak po przeczytaniu paru tutoriali i krótkiej praktyce zrobił prace lepsze niż nie jeden długoterminowy mapper. Innowacyjny pomysł przy dm_drawnmp, superprodukcja w wersji testowej - de_promzone_beta, i na koniec mała, ale bardzo przyjemna dla oka dm_sundown, będąca jego pierwszą mapą, czego po niej nie widać, gdyż na ogół pierwsze mapki są bardziej niedopracowane.

Młody mistrz świetnie operujący swoim "Hammerem", doskonale dobiera detale i potrafi dać mapie "to coś".
Posłuchajcie, co miał do powiedzenia redakcji Counter-Strike.PL!


CSPL|FiK: Witaj Max. Pewnie dziwi Cię trochę ta rozmowa, ale na scenie mapperskiej działasz dość krótko, około siedmiu miesięcy, a to co do tej pory zrobiłeś naprawdę zasługuje na uwagę. Chciałbym jednak, żebyś na początek przedstawił się naszym czytelnikom.

Phantomas: Cześć, nazywam się Max. Mieszkam w Rosji, w Pietropawłowsku Kamczackim. Uczę się w szkole technicznej. Interesuję się grami, programami - ogólnie komputerami i wszystkim co z nimi związane.

CSPL|FiK: Cieszy mnie bardzo fakt, że podjąłeś się zawodu mappera. Z roku na rok ich liczba spada, jeżeli chodzi o silnik Half-Life, w większości przechodzą na Source, albo w ogóle dają sobie spokój. Powiedz mi, dlaczego tak późno zaczynając wybrałeś jednak "HL engine"?

Phantomas: Nie da się ukryć, że silnik HL'a jest prostszy, i zdążyłem się z nim zapoznać poprzez grę przez kilka lat. Jest mi on o wiele bliższy niż Source, na który wcale nie mam zamiaru przechodzić.

CSPL|FiK: To świetna wiadomość, gdyż stary, dobry 1.6 potrzebuje nowych map, a Twoje prace są naprawdę bardzo ciekawe. Chciałbym zapytać o jedną z nich - de_promzone_beta. Dlaczego nie jest to wersja ostateczna? Czy nadal pracujesz nad tą mapą? Muszę o to spytać, ponieważ jest to świetny projekt, właśnie taki styl lubię najbardziej - stara, opuszczona fabryka, czy też magazyny.

Phantomas: Sam uważam, iż jest to moja najlepsza mapa. Niestety nie miałem zbyt wiele czasu, i nie zdołałem wypuścić pełnej wersji, jednak będę do tego dążyć. Ale wersja beta i tak wyszła fantastycznie, dlatego też "_final" nie wiele będzie się różnić od "_beta"

CSPL|FiK: Szczerze mówiąc myślałem, że po prostu usuniesz wpis "_beta" z nazwy. Ta mapa jest naprawdę najlepsza z Twojej małej kolekcji, i myślę, że nie potrzebuje ona żadnych zmian, ale niech będzie - to Twój projekt. Bardzo szczegółowy i doskonale wykończony. I właśnie to mnie ciekawi - detale. Robisz ich wiele i dobrze technicznie, co jest wspaniałe, jednak z doświadczenia wiem, że i czasochłonne. Jak dużo w takim razie czasu potrzebujesz na budowę mapki?

Phantomas: W przypadku bety promzone było to coś w okolicach dwóch miesięcy. Pełna wersja głównej części jest już skończona, pozostało mi zająć się drobiazgami, kilkoma obiektami i teksturami. Ile dokładnie mi to zajmie? Nie mam pojęcia, nie wiem czy będzie to miesiąc, czy też dwa.

CSPL|FiK: To niewiele. Moje ostatnie pytanie na temat promzone - czy jest to kopia istniejącej fabryki?

Phantomas: Nie, to całkowicie wymyślony kompleks. Zaczynałem budować ją prosto, i nie prezentowała sobą niczego specjalnego na początku. Chciałem jednak, żeby była to mapa delikatna i realistyczna zarazem.

CSPL|FiK: I według mnie udało Ci się. A teraz mały odwrót od promzone i na celowniku mamy dm_drawnmp. Mapa jest mała i doskonale nadaje się do rozgrywki typu Death-Match, jednak najbardziej atrakcyjną i innowacyjną rzeczą są tekstury. Skąd pomysł na to, żeby narysować je ołówkiem na kartce? Ile czasu Ci to zajęło?

Phantomas: Pomysł przyszedł sam, był swego rodzaju rywalem dla pierwotnej wersji. Zacząłem sobie myśleć - a czemu by nie zrobić tych tekstur ołówkiem... Czasu na to poświęciłem naprawdę dużo, nie jest to zadanie proste. Niekiedy to samo musiałem rysować jeszcze raz, i jeszcze i dopiero po paru próbach można było skanować.

CSPL|FiK: Na drawnmp możemy znaleźć tabliczkę z napisem "Mappers Arena 4". Możesz wytłumaczyć niewtajemniczonym czytelnikom, o czym mowa? No i naturalnie pochwal się zdobytym miejscem.

Phantomas: "Mappers Arena 4" odbyło się na łamach forum cs.mapping.com.ua. Wziąłem udział w całym turnieju. W pierwszej turze należało zrobić najoryginalniejszą mapę - w moim przypadku była to właśnie dm_drawnmp. Zająłem dzięki temu pierwsze miejsce. W kolejnych turach nie miałem jednak zbyt wiele siły na kontynuację prac, i zwycięstwo przypadło komuś innemu. Jeżeli chodzi o całość to wszyscy trzymali wysoki poziom, byli wspaniałymi rywalami.

CSPL|FiK: Dobrze, drawnmp jest mapą typu dm_ ze względu na wymagania turniejowe. Skąd jednak pomysł na stworzenie kolejnej mapy z tej rodzinki - sundown? Dlaczego nie wziąłeś się za jakieś de_ ?

Phantomas: dm_sundown była moją pierwszą mapą (jednak później udostępnioną, stąd zapewne ta pomyłka), tak czy inaczej uczyłem się na niej, i myślę, że nie należy jej ostro sądzić (uśmiech). Muszę przyznać, że nigdy nie podobały mi się mapki dm_ ze względu na prostotę. Na de_ moim zdaniem jest ciekawszy scenariusz. Oczywiście moje kolejne produkcje będą właśnie na bombę.

CSPL|FiK: W takim razie może zdradzisz nam jakiś sekrecik, jeżeli mowa o przyszłych mapach? Jest w drodze jakaś ciekawa produkcja?

Phantomas: Co dokładnie będzie w przyszłości tego nie wiem, ale planuję mapę de_ w stylu okręgu fabrycznego - jest dla mnie najprzyjemniejszy. Będą nowe, ciekawe struktury, niedługo powstaną plany itd.

CSPL|FiK: Brzmi świetnie. Zwłaszcza, że też najbardziej lubię ten klimat. Czy chciałbyś na koniec kogoś pozdrowić, czy też powiedzieć coś naszym czytelnikom?

Phantomas: Pozdrawiać chyba nie będę (uśmiech). A i coś dla czytelników, tak? Raczej będzie krótko - Wszystkiego Najlepszego!
Powered by LDU 604 Czas generowania strony: 0.005 sek
SQL : 0.002 sek - zapytań: 19 - średnio: 9.0E-5 sek
Top