Online: 1 użytkownik(ów), 59 gość(ie)
  Nie jesteś zalogowany     UŻYTKOWNICY     PROFIL     OPD     PRYWATNE WIADOMOŚCI     LOGUJ    
Newsy
Nagłówki
Archiwum
Grupa Steam
Shoutbox Wywiady
Tutoriale
Forum / regulamin
Szukaj
Linki
Serwery Mapy
Programy
Zasoby
VERC Collective

source SDK

Strona dla początkujących mapperów zawierająca kurs i porady dotyczące tworzenia map do Counter Strike'a

grinder74.com - Polska Baza Map i Modów SP dla HL1 & HL2

AHA - Andrzej Hrycyk - Polskie mapy do Counter Strike

D.I.P.R.I.P.

 Wejdz na strone The BORG Collective

MAPOSFERA.ORG

NATURAL-SELECTION.PL

CSNation.pl

kzpl.kampno.pl

Bannerek serwisu beta

Wywiady > Wywiad z Orkanem
przeprowadzony dnia 30.05.2004 
 
Autor : mara / Data : 2004-05-30 01:35
Zobacz lub dodaj komenatrze : (0)
mara: Witaj orkan, chciałem pogratulować Ci wysokiego, drugiego miejsca w konkursie ZTK i wykorzystać sytuację aby Cię trochę przepytać. Na początek powiedz mi kim jesteś na co dzień gdy nie jesteś orkanem , gdzie mieszkasz, jakie masz zainteresowania poza mappingiem itp.

Orkan: Cześć! Mój "pseudonim artystyczny" to Marian Zamęczkowski, mam 27 lat, mieszkam w Gdańsku. Z komputerami mam do czynienia od 1997, kiedy w technikum samochodowym, po zajęciach z informatyki zafascynowałem się tą dziedziną. Rok później kupiłem sobie pierwszy komputer p2 300MHz na którym pracuję do dziś O hobby nie będę pisał bo nie starczy miejsca, ale głównie to, co jest związane z komputerami.

m: Co skłoniło Cię do pierwszego uruchomienia edytora ? (podejrzewam, że był to WC/VHE) Kiedy to nastąpiło?

O: Siedząc przed kompem, często zadaje sobie pytanie: Jak to jest zrobione?
Zawsze fascynowały mnie gry FPP i wiele razy podchodziłem do tego tematu, jednak zniechęcałem się niewielką liczbą tutoriali lub/i skomplikowanym procesem mappingu w innych grach. VHE to najbardziej "przyjazny" dla użytkownika edytor jaki znam, a odkryłem to w wakacje 2003 roku

m: Jaka była Twoja pierwsza mapka i jak ją teraz oceniasz?

O: Pierwsza mapka, która to była... Pierwszą skończoną mapą była chyba de_fosfor (zakłady fosforowe na których trzeba było wysadzić wagony-cysterny) Sam layout odziwo do dzisiaj mi się podoba jednak o ile dobrze pamiętam był tam problem z r-speedami (a na której pierwszej mapie ich nie ma?) Wynosiły jakieś 2000 w_poly. Jednak nie lubie wracać do swoich poprzednich pomysłów, więc ta mapa nie ujrzy już nigdy światła dziennego.

m: Wspomniałem na poczatku o międzynarodowym konkursie, na który oddałeś mapę de_yelbase, ów konkursem zainteresowanych było sporo doświadczonych mapperów, wierzyłeś w takie zakończenie (Twoje drugie miejsce)?

O: Nie. Miałem tylko nadzieję, że nie będę ostatni, gdyby tak się stało, to byłby to potężny cios w moją motywację na tym gruncie i chyba nigdy więcej nie opublikowałbym już żadnej mapy. To co się stało zupełnie mnie zaskoczyło i jestem bardzo, bardzo szczęśliwy.

m: Jakie były początki yelbase, skąd inspiracja do stworzenia "żółtej bazy" i co sprawiło Ci największą przyjemność przy tworzeniu mapy?

O: Na początku zainspirowała mnie jedna mapa z MOH-AA, jednak później ten level zaczął żyć własnym życiem. Ogólnie lubię kreować takie miejsca, do których zwykły zjadacz chleba nie ma dostępu. Pozatym uwielbiam "bawić" się światłem, kiedy już mam gotowy layout. Dzięki tym zabiegom mogę nadać mapie zupełnie inny charakter niż to było w pierwotnych zamieżeniach. Daje to niewiarygodne efekty, jak mapa może się "zmienić" przy odmiennym oświetleniu.

m: Jakie są Twoje przyszłe plany? Zamierzasz dalej mapować do silnika HL czy też czekasz na HL2, a może całkiem inny silnik?


O: Myślę że od mapowania nie uwolnię się tak szybko (choć niektórzy chcą już mnie wysłać na emeryturę ) Oczywiście że czekam na HL2, lecz do tego czasu napewno coś jeszcze zrobię pod HL.

m: Jakieś konkretne plany ? (może "żółta łódź podwodna" Nie wiedziałem, że tak zaciekle działa na naszej scenie konkurencja


O: Żadnych konkretnych planów jeśli chodzi o mapowanie. To musi być impuls po którym w kilka godzin mam utworzone w VHE ponad połowę mapy. Czuję się wtedy jak w transie i to właśnie mnie pociąga w mappingu. Ehhh, ta konkurencja, gdyby tylko jakaś była

m: No to teraz już na pewno przejdziesz na emeryturę Miałem Cię o to pytać później ale jak już o tym zacząleś to mi teraz powiedz - co sądzisz o polskiej scenie? Jaka, według Ciebie jest, czego jej brakuje i jaką widzisz dla niej przyszłość?

O: Polskiej scenie mapperskiej dużo zawdzięczam jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów związanych z tworzeniem i edycją map więc nie mogę powiedzieć o niej nic złego. Jednak czuję pewien niedosyt jeśli chodzi o liczbę dobrych polskich map (mówię tu tylko o CS). Jest to dla mnie o tyle bardziej niezrozumiałe, bo narybku u nas nie brakuje jednak nie wiem gdzie ci młodzi maperzy później znikają?

m: Światowa scena CS'a na pewno nie może narzekać na brak dobrych map, masz może jakieś ulubione mapy, a może mappera?

O: Na początku mojej przygody z CS'em moją ulubioną mapą była de_aztec, jednak po jakimś czasie przejadła mi się (co zresztą zrozumiałe, bo ile można). Jednak do dzisiaj uwielbiam mapy de_clan_mill i fire by [email]N@rby[/email] (i wszystkie pochodne), po prostu to jest mój klimat

m: Co Cię bardziej wciąga - gra czy mapping? Czemu poświęcasz więcej czasu?

O: Do niedawna tylko mapping, czasami też próbowałem zagrać w CS i teraz widzę że to jest błąd. Nie można robić dobrych map do CS nie grając w tą grę. Staram się to teraz nadrobić

m: Jaki masz przepis na stworzenie dobrej mapy?

O: Napewno najłatwiej jest mapować, kiedy już znasz szczegółowy layout mapy, jednak dla mnie to trudne wymyśleć wszystko od początku do końca zanim usiądę do edytora. Więc przeważnie tworzę mapę "po kawałku" czyli rysuję na kartce fragment jaki mam w głowie, potem sprawdzam jak się prezentuje "na żywo" i rozbudowuję dalej... Myślę, że dobra mapa powinna się czymś wyróżniać spośród setek innych map w internecie, czasami jest to layout, czasami nieprzeciętne textury a czasem jakiś drobny szczegół który zapamiętają gracze i kiedyś wspomną o tej właśnie mapie przy układaniu mapcycle. Trudno powiedzieć, co dokładnie wyróżnia dobrą mapę.

m: Jakie rady mogłbyś dać początkującemu maperowi?

O: Drodzy polscy mapperzy! Jak powiedział to jeden z moich profesorów: "starajcie się rozwijać w zwyż a nie w szerz" - przy tworzeniu swoich kolejnych leveli - jeśli wiecie co mam na myśli

m: Moje pytania się już wyczerpały, może chcesz coś dodać od siebie?

O: Myślę, że wszystko już ze mnie wycisnąłeś - nic więcej nie powiem!

m: Ah, w takim razie dziękuję za cierpliwość i życzę sukcesów w przyszłych konkursach.

O: To była dla mnie przyjemność. Pozdrowienia dla wszystkich mapperów w Polsce
Powered by LDU 604 Czas generowania strony: 0.023 sek
SQL : 0.002 sek - zapytań: 19 - średnio: 0.00012 sek
Top