Online: 1 użytkownik(ów), 72 gość(ie)
  Nie jesteś zalogowany     UŻYTKOWNICY     PROFIL     OPD     PRYWATNE WIADOMOŚCI     LOGUJ    
Newsy
Nagłówki
Archiwum
Grupa Steam
Shoutbox Wywiady
Tutoriale
Forum / regulamin
Szukaj
Linki
Serwery Mapy
Programy
Zasoby
VERC Collective

source SDK

Strona dla początkujących mapperów zawierająca kurs i porady dotyczące tworzenia map do Counter Strike'a

grinder74.com - Polska Baza Map i Modów SP dla HL1 & HL2

AHA - Andrzej Hrycyk - Polskie mapy do Counter Strike

D.I.P.R.I.P.

 Wejdz na strone The BORG Collective

MAPOSFERA.ORG

NATURAL-SELECTION.PL

CSNation.pl

kzpl.kampno.pl

Bannerek serwisu beta

Archiwum Archiwum / Główna
Własne tekstury w HL2
2005-04-22 17:57 by
mieTK - Comments : (0) #136
 
Postanowiłem napisać krótki news informacyjny dotyczący importowania własnej tekstury do HL2/CSS. Pewnie wielu z was nie pamięta czasów, kiedy nie istniał program Wally, a tekstury do HL1 trzeba było kompilować programem qlumpy.exe... Na szczęście dziś czynność ta jest już znacznie uproszczona dzięki wspomnianemu programowi.

Wraz z nadejściem nowego silnika wzrosła złożoność materiałów używanych w grze; tym razem oprócz samego obrazka (przechowywanego w pliku *.vtf) utworzyć należy również plik *.vmt, zawierający informacje o dodatkowych właściwościach tekstury. Wszystko to kompiluje się za pomocą programu vtex.exe, która to czynność może sprawiać problem niedoświadczonym użytkownikom. Dla przypomnienia - oficjalny tutorial o kompilacji tekstur znajduje się tutaj oraz w tutorialu naszego niezastąpionego maczo .

Piszę jednak to wszystko nie po to, żeby gadać o oczywistościach, ale by przedstawić wam dotychczasowe programy GUI stworzone przez społeczność, ułatwiające kompilację tekstur.
Pierwszy z nich nazywa się 360 i zrobiony został przez Rolpha Hanisch'a powiązanego z niemiecką załogą clan00. Przy pomocy przejrzystych okienek ułatwi nam zaimportowanie tekstury zwykłej, przezroczystej, odbijającej i wielu innych rodzajów. Ściągnąć da się go stąd.
Drugi programik to TAz00's Texture Converter, mający nieco mniejsze możliwości. Wchodzi w skład packa zawierającego także Compile GUI, ułatwiający kompilację map. Oblukać go możecie na stronie autora.

Qyon, nasz kolega z forum, również nie zasypia gruszek w popiele i przygotował qVTFview, służący do przeglądania tekstur w formacie vtf. Nie jest to jeszcze finalna wersja programu i możemy spodziewać się nowych jego możliwości. Zachęcam autora do dalszej pracy nad nim, takie narzędzia są bardzo potrzebne!
 
Powered by LDU 604 Czas generowania strony: 0.007 sek
SQL : 0.002 sek - zapytań: 18 - średnio: 0.0001 sek
Top